W ramach zaj臋膰 zwi膮zanych z lektur膮 "Akademia Pana Kleksa" Jana Brzechwy, dzieci wzi臋艂y udzia艂 w niezwyk艂ej zabawie literackiej – uk艂adaniu planu wydarze艅 za pomoc膮 kolorowych guzik贸w i pisaniu do niego w艂asnych opowiada艅. Jak wygl膮da艂o zadanie? Najpierw uczniowie dostali guziki. Ka偶dy z nich symbolizowa艂 inny element fabu艂y: bohatera, miejsce, wydarzenie czy emocj臋. Po u艂o偶eniu z nich planu wydarze艅, uczniowie przyst膮pili do pisania swoich opowiada艅, w kt贸rych rozwijali pomys艂y wynikaj膮ce z guziczkowego uk艂adu. Dlaczego warto organizowa膰 takie zaj臋cia? Po艂膮czenie ruchu, zabawy i literatury sprawia, 偶e dzieci 艂atwiej przyswajaj膮 wiedz臋 i ch臋tniej anga偶uj膮 si臋 w lektury. Dzi臋ki temu 膰wiczeniu uczniowie nie tylko lepiej poznali 艣wiat Akademii Pana Kleksa, ale tak偶e rozwijali swoje umiej臋tno艣ci narracyjne i kreatywne my艣lenie. To by艂a prawdziwa uczta dla fan贸w literatury! Ju偶 nie mo偶emy si臋 doczeka膰 kolejnych tw贸rczych wyzwa艅 zwi膮zanych z innymi ksi膮偶kami!
Ortografia wcale nie musi by膰 nudna! Podczas jednej z naszych lekcji uczniowie mieli okazj臋 sprawdzi膰 to na w艂asnej sk贸rze, bior膮c udzia艂 w zabawie, kt贸rej g艂贸wnymi bohaterami by艂y... sze艣ciok膮ty foremne i trudne wyrazy z „ch” i „h”. Ka偶de dziecko otrzyma艂o zestaw kartonik贸w w kszta艂cie sze艣ciok膮t贸w, na kt贸rych zapisywa艂o pojedyncze litery. Zadanie polega艂o na tworzeniu wyraz贸w, kt贸re zawieraj膮 „ch” lub „h”, i uk艂adanie ich w taki spos贸b, by litery 艂膮czy艂y si臋 ze sob膮, tworz膮c j臋zykow膮 艣cie偶k臋. 馃敼 膯wiczenie wymaga艂o ortograficznej czujno艣ci, 馃敼 rozwija艂o umiej臋tno艣膰 pracy zespo艂owej, 馃敼 a do tego wywo艂a艂o mn贸stwo rado艣ci i zaanga偶owania! W ruch posz艂y pisaki, pomys艂y i kreatywno艣膰. Sto艂y zamieni艂y si臋 w plansze pe艂ne s艂贸w, a uczniowie bez trudu zapami臋tali poprawn膮 pisowni臋 trudniejszych wyraz贸w. To dow贸d na to, 偶e ortografia mo偶e by膰 ciekawa – wystarczy odrobina wyobra藕ni i nietypowe materia艂y dydaktyczne! ✨馃摎
W tym tygodniu nasi uczniowie mieli wyj膮tkow膮 okazj臋 zaprezentowa膰 swoj膮 kreatywno艣膰 i interpretacj臋 literack膮 w ramach projektu zwi膮zanego z lektur膮 „Opowie艣ci z Narnii” autorstwa C.S. Lewisa. Zamiast tradycyjnych wypracowa艅 wybrali艣my innowacyjny spos贸b na prac臋 z ksi膮偶k膮 – stworzenie tzw. „pude艂ka do lektury”. Efekty przeros艂y nasze oczekiwania! Czym jest pude艂ko do lektury? Pude艂ko do lektury to edukacyjny projekt, kt贸ry pozwala uczniom na tw贸rcze podej艣cie do omawianej ksi膮偶ki. Uczniowie przygotowuj膮 pude艂ko, kt贸re zawiera r贸偶norodne przedmioty, symbole i elementy zwi膮zane z tre艣ci膮 ksi膮偶ki, jej bohaterami oraz kluczowymi wydarzeniami. To doskona艂y spos贸b, aby spojrze膰 na literatur臋 w spos贸b bardziej namacalny i pe艂en emocji. Efekt ko艅cowy Wynik tej pracy by艂 niesamowity – pude艂ko do lektury nie tylko wygl膮da艂o pi臋knie, ale r贸wnie偶 艣wietnie oddawa艂o atmosfer臋 ksi膮偶ki. Uczniowie mieli mo偶liwo艣膰 zaprezentowania swojego dzie艂a podczas lekcji, a ka偶dy z nich opowiada艂 o swojej cz臋艣ci ...
Komentarze
Prze艣lij komentarz