W ramach zajęć związanych z lekturą "Akademia Pana Kleksa" Jana Brzechwy, dzieci wzięły udział w niezwykłej zabawie literackiej – układaniu planu wydarzeń za pomocą kolorowych guzików i pisaniu do niego własnych opowiadań. Jak wyglądało zadanie? Najpierw uczniowie dostali guziki. Każdy z nich symbolizował inny element fabuły: bohatera, miejsce, wydarzenie czy emocję. Po ułożeniu z nich planu wydarzeń, uczniowie przystąpili do pisania swoich opowiadań, w których rozwijali pomysły wynikające z guziczkowego układu. Dlaczego warto organizować takie zajęcia? Połączenie ruchu, zabawy i literatury sprawia, że dzieci łatwiej przyswajają wiedzę i chętniej angażują się w lektury. Dzięki temu ćwiczeniu uczniowie nie tylko lepiej poznali świat Akademii Pana Kleksa, ale także rozwijali swoje umiejętności narracyjne i kreatywne myślenie. To była prawdziwa uczta dla fanów literatury! Już nie możemy się doczekać kolejnych twórczych wyzwań związanych z innymi książkami!
Ortografia wcale nie musi być nudna! Podczas jednej z naszych lekcji uczniowie mieli okazję sprawdzić to na własnej skórze, biorąc udział w zabawie, której głównymi bohaterami były... sześciokąty foremne i trudne wyrazy z „ch” i „h”. Każde dziecko otrzymało zestaw kartoników w kształcie sześciokątów, na których zapisywało pojedyncze litery. Zadanie polegało na tworzeniu wyrazów, które zawierają „ch” lub „h”, i układanie ich w taki sposób, by litery łączyły się ze sobą, tworząc językową ścieżkę. 🔹 Ćwiczenie wymagało ortograficznej czujności, 🔹 rozwijało umiejętność pracy zespołowej, 🔹 a do tego wywołało mnóstwo radości i zaangażowania! W ruch poszły pisaki, pomysły i kreatywność. Stoły zamieniły się w plansze pełne słów, a uczniowie bez trudu zapamiętali poprawną pisownię trudniejszych wyrazów. To dowód na to, że ortografia może być ciekawa – wystarczy odrobina wyobraźni i nietypowe materiały dydaktyczne! ✨📚
W tym tygodniu nasi uczniowie mieli wyjątkową okazję zaprezentować swoją kreatywność i interpretację literacką w ramach projektu związanego z lekturą „Opowieści z Narnii” autorstwa C.S. Lewisa. Zamiast tradycyjnych wypracowań wybraliśmy innowacyjny sposób na pracę z książką – stworzenie tzw. „pudełka do lektury”. Efekty przerosły nasze oczekiwania! Czym jest pudełko do lektury? Pudełko do lektury to edukacyjny projekt, który pozwala uczniom na twórcze podejście do omawianej książki. Uczniowie przygotowują pudełko, które zawiera różnorodne przedmioty, symbole i elementy związane z treścią książki, jej bohaterami oraz kluczowymi wydarzeniami. To doskonały sposób, aby spojrzeć na literaturę w sposób bardziej namacalny i pełen emocji. Efekt końcowy Wynik tej pracy był niesamowity – pudełko do lektury nie tylko wyglądało pięknie, ale również świetnie oddawało atmosferę książki. Uczniowie mieli możliwość zaprezentowania swojego dzieła podczas lekcji, a każdy z nich opowiadał o swojej części ...
Komentarze
Prześlij komentarz